تور هند, تور ارزان هند, تور مسافرتي هند تور هند, تور ارزان هند, تور مسافرتي هند .

تور هند, تور ارزان هند, تور مسافرتي هند

جاذبه هاي برتر هند

هند

 جاذبه هاي برتر هند

هند هفتمين كشور بزرگ جهان است كه از كوه هاي بلند هيماليا تا منطقه گرمسير كرالا و از گنگ مقدس تا شن هاي بيابان كشيده شده است. بيش از يك ميليارد نفر به دو هزار گروه هاي قومي تقسيم شده و با بيش از ۲۰۰ زبان مختلف صحبت مي كنند. مطابق با اندازه و جمعيت آن، هند داراي تنوع تقريبا بي پاياني از فرهنگ ها، مناظر، بناها و مكان هاي جالب است. از ويرانه هاي باستاني، ساختمان هاي مذهبي جذاب، شهرستان هاي عجيب و غريب و چشم اندازهاي متنوع مجموعه اي بي پايان از جاذبه هاي توريستي در هند وجود دارد كه هرگز هيبت و جذابيت خود را براي بازديدكنندگان از دست نخواهند داد.

۱٫ خط ساحلي كرالا
خط ساحلي كرالا زنجيره اي از تالاب ها و درياچه ها به موازات ساحل درياي عرب در ايالت كرالا است. خط ساحلي كرالا براي بسياري از گونه هاي منحصر به فرد آبزيان از جمله خرچنگ، قورباغه ها و ماهي هاي گوبي، پرندگان و حيوانات مانند سمورهاي آبي و لاك پشت خانه به حساب مي آيد. امروزه، گردشگري خانه قايقي، با چندين كتووالام بزرگ (قايق برنجي سنتي، در حال حاضر به هتل هاي شناور تبديل شده اند) با رفت و آمد در آبراه ها، محبوب ترين فعاليت توريستي در خط ساحلي كرالا است
۲٫ كاخ درياچه
كاخ درياچه در درياچه پيچولا در شهرستان اودايپور به عنوان يك كاخ تابستاني سلطنتي در قرن ۱۸ ساخته شده بود. امروز يك هتل لوكس ۵ ستاره ، تحت عنوان ” هتل ها استراحت گاه و قصرهاي تاج” است. هتل كاخ درياچه در حمل و نقل مهمانان به هتل از اسكله در كاخ شهر در ساحل شرق درياچه پيچولا عمل يك قايق را انجام مي دهد. اين كاخ در سال ۱۹۸۳ زماني مشهور شد كه در فيلم اختاپوس جيمز باند به عنوان خانه شخصيت اول استفاده شد.
۳٫ معبد ويروپاكشا
ساخت اين معبد در شهر همپي به عنوان يك معبد كوچك آغاز شده و سپس به يك مجتمع بزرگ تحت حاكمان ويجايانگارا گسترش يافت. اعتقاد بر اين است كه اين معبد بدون وقفه از زماني كه حرم كوچكي بود و در قرن هفتم پس از ميلاد ساخته شد در حال كار است و آن را يكي از قديمي ترين معابد هندو در هند كرده است.
۴٫ پالولم
پالولم جنوبي ترين ساحل توسعه يافته گوا و هم چنين يكي از زيبا ترين سواحل منطقه است. يك خليج طبيعي احاطه شده توسط پرتگاه هاي بلند در دو طرف، و داراي دريايي آرام با يك بستر كم شيب است. براي كساني كه بر اين باورند كه ساحل نمي تواند بدون رستوران و هتل هاي خوب بهشت باشد، با يك شب زنده داري و رستوران هاي تاپ، پالولم را تبديل به مكان بانشاط كرده است.
۵٫ پارك ملي كانها
پارك ملي كانها يكي از زيباترين مناظر حيات وحش در آسيا و يكي از بهترين نقاط براي مشاهده اجمالي ببر درهند است. جنگل هاي سرسبز و بامبو، مراتع پوشيده از چمن و دره هاي كانها الهام بخش روديارد كيپلينگ براي رمان معروف خود “كتاب جنگل” بوده و اين يكي از جاذبه هاي برتر توريستي در هند است.

۶٫ هارماندير صاحب
هارماندير صاحب، شناخته شده به عنوان معبد طلايي، مهم ترين جاذبه توريستي آمريتسار ، و مهم ترين مكان مذهبي سيكها است. ساخت و ساز معبد توسط گورو رامداس جي در قرن ۱۶ آغاز شد. در قرن ۱۹، مهاراجه رانجيت سينگ طبقات فوقاني معبد را با طلا پوشش داده است. اين معبد بسيار زيبا است، و هميشه مملو از هزاران نفر زائر از سراسر هند مي باشد
۷٫ جايسالمر
جايسالمر واقع در گوشه غربي راجستان در نزديكي مرز پاكستان، شهر كويري ناب است. ديوارهاي زرد ماسه‌اي”شهر طلايي” از بيابان تار مانند صحنه اي از شب هاي عربي بالا مي آيد، در حالي كه جايسالمر شهر را مانند تاجي مي پوشاند. تجارت كنترل نشده چشم انداز زيباي جايسالمر را كاهش داده، اما حتي با همه توريست ها و اتوبوس هاي تور، باز هم يكي از محبوب‌ترين جاذبه هاي توريستي در هند باقي مانده است.
۸٫ غار آجانتا
غار آجانتا بناي تاريخي، صخره هاي برش يافته اي از قرن دوم قبل از ميلاد مي باشد.غارهاي با شكوه آجانتا در حدود ۶۵۰ سال پس از ميلاد متروكه بوده است و تا ۱۸۱۹ فراموش شده بود، زماني كه يك حزب شكارچي بريتانيايي بر آن ها چيره شد. قرنطينه كردن اين غارها كمك به حفاظت خوب آن ها كرد طوري كه در آن برخي از نقاشي ها تا به امروز باقي مانده است. نقاشي‌هاي ديواري همه چيز را از جمله ميدان هاي جنگ براي كشتي هاي قايقراني، خيابان هاي شهر و جنگل هاي انبوه پر از حيوان، كوه هاي پوشيده از برف را به خوبي نشان مي دهد. شهر اورنگ آباد دروازه ورود به غار آجانتا و هم چنين غار ديدني الورا است.
۹٫ بنارس
واقع در سواحل رودخانه گنگ، بنارس براي هندو، بودايي و جين مقدس است و هم چنين يكي از قديمي ترين شهرهاي مسكوني در جهان است. از جنبه هاي بسياري بنارس بهترين و بدترين جنبه هاي هند را مجسم مي كند، و مي توان آن را كمي خسته كننده دانست. اين صحنه كه زائران در رودخانه گنگ در زمان طلوع آفتاب به عبادت مشغولند در مقابل پشت صحنه معابد قديمي، احتمالا يكي از چشمگيرترين مناظر در جهان است.

۱۰٫ تاج محل
تاج محل در آگرا مقبره اي از سنگ مرمر سفيد است، كه بين سال هاي ۱۶۳۲ و ۱۶۵۳ به دستور امپراطور مغول شاه جهان به ياد همسر مورد علاقه خود ساخته است. به نام “اشك بر گونه ابديت” يكي از شاهكارهاي معماري مغول و يكي از جاذبه هاي توريستي بزرگ در هند است. علاوه بر آرامگاه از سنگ مرمر سفيد، تاج محل شامل چندين ساختمان زيباي ديگر، استخرهاي منعكس كننده، و باغ هاي زينتي وسيعي با درختان گل و بوته است.


برچسب: ، تور هند ارزان، تور هند لحظه آخري، خط ساحلي كرالا، قيمت تور هند، نرخ وي‍‍‍ژه تور هند،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ساعت: ۰۸:۱۴:۴۲ توسط:faezeh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :