تور هند, تور ارزان هند, تور مسافرتي هند تور هند, تور ارزان هند, تور مسافرتي هند .

تور هند, تور ارزان هند, تور مسافرتي هند

سنت هاي عجيب در هند

سنت مردم هند

سنت هاي عجيب در هند

ساتي
ساتي يك مراسم تشيع جنازه در ميان برخي از جوامع هندو است كه در آن، زني كه به تازگي بيوه شده است، يا به طور داوطلبانه يا با اجبار، بايد در توده هيزمي كه براي سوزاندن جسد شوهرش تهيه شده است، قرباني شود و در كنار شوهر متوفي خود در آتش بسوزد. اين شيوه در هند مدرن، به ندرت ديده شده و انجام مي شود.

مراسم خرچنگ
در شهر گُجرات هند، در اواسط ماه ژانويه، در مناسبت ماكار سانكراتي (Makar Sankranti)، صدها نفر از پيروان هندو در صف هاي طولاني مي ايستند تا خرچنگ را به عنوان قرباني به خدا اهدا نمايند؛ اين كار در معبد الهه شيوا انجام مي گيرد. اين يك مراسم بسيار قديمي است. افراد اهداكننده بر اين باورند كه تقديم خرچنگ به خداوند، آرزوهاي آنها برآورده مي شود.

سنّت خاكسپاري
يكي ديگر از سنّت هاي عجيب و غريب هندي ها، دفن كردن كودكان معلول زنده تا گردن به مدّت شش ساعت، در طول خورشيد گرفتگي مي باشد. هندوها مي گويند كه انجام اين كار براي خنثي كردن اثرات سوء ناشي از خورشيد گرفتگي مي باشد.

تائيپوسام
يك فستيوال تاميلي است كه توسط هندوها در ماه تاميل تايلندي (ژانويه- فوريه)، جشن گرفته مي شود؛ اين فستيوال همچنين توسط هندوهاي غير هندي كه ساكن سريلانكا، مالزي، و آفريقاي جنوبي، جشن گرفته شده و برگزار مي گردد. تائيپوسام، به خداي هندو موروگان، پسر شيوا و پارواتي، اختصاص دارد. در روز تائيپوسام، اغلب هدايا ميوه و گُل و به رنگ هاي زرد و نارنجي مي باشد- رنگ هاي مورد علاقه خدا موروگان. افراد حاضر در فستيوال لباس هايي به اين رنگ ها مي پوشند و برخي براي خدمت به خداوند، بدن خود را شكنجه مي دهند.

آييني عجيب براي درمان
در بخش هايي از كشور هندوستان، اين سنّت توسط رهبران مذهبي هندو انجام مي شود تا كودكاني را كه مبتلاء به بيماري هاي جزئي مانند سرماخوردگي، تب و غيره، مي باشد را درمان نمايند. پليس هند، هر سال تعدادي را به خاطر اجراي اين سنّت دستگير مي كند. اين آيين عجيب و غريب، براي بيش از ۵۰۰ سال است كه در هندوستان انجام مي شود.


برچسب: ، تور ارزان هند، تور ويژه هند، رزرو تور هند زمستان 1396، مراسم مردم هند، مردم هند،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ساعت: ۰۸:۱۷:۳۰ توسط:faezeh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :